Promovarea online in Romania: intre mit si realitate. Date si solutii pentru rezultate rapide

Publicitatea in mediul online se afla in plina expansiune in epoca noastra: agentiile din marketing cauta sa se plieze pe cerintele si nevoile clientilor in conformitate cu noutatile din domeniu. Tehnicile de promovare online s-au diversificat, la fel si canalele de comunicare a publicitatii, iar oamenilor nu le ramane decat sa se orienteze spre solutiile fiabile pentru ca afacerea lor sa creasca.

Lucrurile sunt intr-un fel ingrijoratoare daca luam in calcul toate aceste informatii: mare parte din ele ajung sa fie puse in mare parte pe seama necunoasterii si neinformarii cu privire la avantajele unei promovari eficiente online.

Daca analizam datele statistice pe care le avem la momentul actual, 12 din 100 de firme romanesti alegeau sa foloseasca Internetul pentru publicitate in anul 2016. Si abia 42% din IMM-urile din tara noastra detineau o pagina de Internet care sa poata fi folosita ca metoda de promovare.

Avand in vedere pozitiile curente, lista firme din Romania au mult de pierdut in defavoarea companiilor din strainatate care recurg la servicii de publicitate online, cu toate ca tara noastra exceleaza la capitolul infrastuctura de comunicatii (acoperire vasta si viteza mare de Internet).

Pentru cei care se gandesc tot mai serios la acest aspect, le vom oferi in cele de mai jos cateva informatii cu scopul de a reflecta asupra optiunilor pe care le au la indemana si care pot garanta o promovare online eficienta care sa le aduca profit.

  1. Tehnicile de promovare online se concentreaza pe canalele de comunicare dintre cele mai diversificate.

Astazi, conceptul de promovare online graviteaza in jurul metodelor de tipul Google Ads, campaniilor de SMS marketing, Fax marketing, Email marketing, dar si Facebook Ads, la care se pot adauga campaniile pay per click (PPC), lead generation, dar si optiunile furnizate de retele social media. De cele mai multe ori, agentiile de publicitate pot oferi informatii cu privire la toate aceste variante pentru a contura un plan de marketing aferent. Aceste baze de date vin la pachet cu date firme actualizate in timp real si exacte.

  • Serviciile SEO se afla in centrul unei campanii de marketing.

Informatia care ajunge la client sub forma de text, imagine, clip video etc. este importanta, la fel si maniera in care se face disponbila, iar in acest scop, este nevoie de servicii SEO care sa vina cu rezultate garantate inca de la inceput. In mediul online, o cautare organica ascendenta care sa depinde de o analiza si audit SEO, dar si de optimizare site-ului este de dorit.

  • Promovarea unui serviciu sau produs are la baza si servicii de branding.

Serviciile de branding se concentreaza in jurul idei de brand personal unic care sa ajute compania sa furnizeze pe piata un nume propriu si totodata, sa dispuna de o noua strategie de comunicare in relatiile cu potentialii clienti. Aceste servicii sunt furnizate în baza unei analize exacte in mediul de afaceri si totodata, luand in considerare brandurile concurente la momentul actual.

  • Site-urile firmelor au un impact semnificativ asupra stabilirii de relatii cu clientii.

Asa cum aminteam si la inceput, site-ul unei firme este cartea sa de vizita. Acolo, clientul trebuie sa gaseasca toate detaliile de care are nevoie care sa-l determine sa actioneze si astfel, sa contacteze respectiva firma.

Fie ca este vorba despre un magazin online, fie de un site de prezentare sau aplicatie web, orice antreprenor la inceput de drum trebuie sa aiba in vedere si aceste servicii de creare site, mentenanta si dezvoltare online, servicii de copywriting etc., toate necesare pentru a pune bazele unei afaceri online.

  • Youtube-ul este unul dintre cele mai populare canale de comunicare pentru promovarea video.

Asa cum ati aflat deja, Youtube-ul poate fi folosit si in promovare: nimic nu se compara cu un clip video in care sa fie evidentiate caracteristicile unui produs sau ale unui serviciu, oferindu-i unui client toate informatiile de care are nevoie.

Indiferent daca ne gandim la productie video, filmari cu drona, fotografii etc., toate alternativele se dovedesc solutii cu care putem merge la sigur atunci cand ne gandim la reclame, clipuri publicitare, spoturi, video-uri de prezentare etc.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *